Snart to år etter oppstart har Clarion Collection Hotel Helma havnet i øverste sjikt på mange hotellrangeringer i Norge. Hotellet har bokstavelig talt satt Mo i Rana på servicekartet.

– Vi er på ingen måte noe spesielt hotell, men vi har høy fokus på service og folkelighet. Vi tar alle gjestene på alvor, snakker med dem og spør de alltid hvordan oppholdet deres har vært. Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger. Det er fort at man blir blind i eget hus, så vi kan aldri slappe av, men må hele tiden være PÅ, sier hotelldirektør, Dag Busch.

Han er overveldet over alle de gode tilbakemeldingene fra fornøyde gjester, og understreker at hele staben har bidratt til at Hotel Helma er der de er i dag.

– Man må ha de rette ansatte som trives og yter god service. Det har vi lykkes med og vi hygger oss sammen på jobb. Hver dag etter gjestene har spist frokost, samles alle over et felles måltid. Da tar vi også opp eventuelle ting vi har på hjertet, sier han.

Satsningsområder

– Vårt satsningsområde kan deles i tre; de som reiser mye, småmøtemarkedet, og alt av lag og foreninger i helgene. Vi har valgt å konsentrerer oss fullt og helt om det markedet, i stedet for å være halvgod på alt, sier Dag.

Hotel Helma har 110 dobbeltrom hvor frokost og kveldsmat er inkludert i prisen.

– Vi har ikke den største frokosten, men det vi har er ferskt og godt, sier Dag Busch.

Hotellet har møterom med en kapasitet opp til 100 personer som primært er ment for hotellets gjester. Hotellet har gode senger og det er stille mellom rommene.

– Vi har lydklasse B, så man slipper støy fra naborommene. Vi har også lagt vekt på at det skal være god nettilgang, noe vi også har fått bekreftet at vi har av våre gjester. Det også flere ladepunkter på hvert rom, noe som gjør det enklere når man skal jobbe.

Vi har ikke den største frokosten, men det vi har er ferskt og godt

Dag Busch, Hotelldirektør

 

Høyt på mange lister

På Tripadvisor har de nesten full score og det som drar de opp er hovedsakelig den gode servicen. Der ligger de som det tredje beste hotellet i Norge. Men det stopper ikke der. Reisebyrået Berg-Hansen annonserer årlig de beste hotellene i Norge basert på tilbakemeldinger fra deres 60.000 reisende. Der havnet Hotel Helma på sjetteplass. I tillegg er de på førsteplass i Skandinavia innen Clarion Collection hotels eget barometer for tilfredse gjester.

– Det forplikter og vi kommer til å fortsette å jobbe steinhardt for å holde oss der vi er i dag, smiler Dag Busch.