Får kritikk for et nytt femsiffret nummer

Helgeland Sparebank har fått nytt nummer.

Helgeland Sparebank har fått nytt nummer.

Av
Artikkelen er over 4 år gammel

– Vi ønsker å unngå kø, sier sparebanken.

DEL

Helgeland Sparebank har gått over til et femsifret nummer for kunder som ønsker å komme i kontakt med banken. Da de lanserte de nye nummeret på sine nettsider var det imidlertid ikke alle som var like fornøyde med nyheten.

Flere kommenterte at femsifrede nummer medfører en større kostnad enn de vanlige telefonnummeret. Direktør for personmarkedet i Helgeland Sparebank, Dag Hugo Heimstad, forteller at de har gått over til nytt nummer for å effektivisere og forbedre kundebehandlingen til bankens kunder.

– Med et nytt femsifret nummer kan vi styre trafikken med at kundene kan taste seg til den tjenesten de ønsker. Vi ønsker å unngå kø og gjøre det lettere for kundene å komme dit de vil. Vi er ikke alene om dette. Alle bankene som operere på Helgeland har det samme systemet. For oss handler dette om at kundene skal få den tjenesten de ønsker fortere og lettere, sier Heimstad til Helgelendingen.

Han har registrert at flere har reagert negativt på omleggingen, men presiserer at banken ikke tjener noe på det nye nummeret.

– Kostnadene avhenger av abonnementene til kundene, men det er ikke noe vi tjener på. Gjennomsnittlig behandlingstid skal være på to minutter, så det er ikke store kostnader det er snakk om. Dersom man havner i kø finnes det et alternativ som gjør at man kan be om call back og bli ringt opp på det nummeret man har ringt fra uten ekstra kostnad. Kundene har også direktenummer til sine rådgivere. Dessuten er det gamle nummeret fortsatt operativt for de som vil bruke det, sier han

Artikkeltags