Det er i en pressemelding Hemavan Alpint AB melder at selskapet i 2021/2022-sesongen økte omsetningen på heiskort med 86 prosent fra året før (som var pandemisesongen). Enn videre var økningen også 21 prosent høyere enn i den foregående rekordsesongen 2018/2019.

Adm. dir. Markus Eriksen i Hemavan Alpint trekker selv frem pandemiens tilbaketokt som en hovedgrunn for økningen.

– At vi igjen har fått hilse våre norske og finske gjester velkommen tilbake har selvsagt bidratt sterkt til økningen. Vi ser også at vi har hatt flere gjester enn tidligere fra Norrlandskysten og Mälardalen.

I pressemeldingen viser selskapet til at det fremover blir spennende tider grunnet de mange store investeringene som skal finne sted i Hemavan. Videre kommer selskapet også med en siste nyhet.

– Vi har besluttet å investerer 10 millioner svenske kroner i forkant av den kommende sesongen for å få en ny fjellrestaurant, en nyoppusset fjellcafe og en skitrase i form av en fem kilometer lang nedfart fra Kungsliftens topp til gondolens dalstasjon. Den nye nedfarten er den første i vårt nye fjellområde Syterskalet.

Les mer om Hemavan i disse sakene: