Under Gallaria 2014, som ble arrangert i Ranahallen fredag kveld og utover lørdagsnatta, ble det delt ut i alt åtte priser:

Årets Rana-ambassadør: Avtroppende SI-direktør Per Waage

Vinneren av denne prisen velges av Rana Næringsforenings bransjegruppe.

Nyskaper-prisen: Hemnes turistforening, for Rabothytta

Til denne prisen var også Inkubator Helgeland og Mo Industripark nominert.

Serviceprisen: Cafe Byporten

Dette er på sett og vis "folkeprisen". En jury innenfor næringsforeningen plukket ut seks kandidater, som folk kunne stemme på. I tillegg til vinneren var Eiendomsmegleren Helgeland, Handelsbanken, Fiskebua, Widerøe på Røssvoll og IHUS nominert.

Årets bedrift: Momek Group

ProLink International og Rana Gruber. Sistnevnte selskap var nominert også i 2011 og 2012, og ble altså heller ikke på tredje forsøk kåret til vinner.

Beste annonse/kampanje: Fjällforsens Camping

Adecco og Meyership var de andre nominerte i denne kategorien.

Beste hjemmeside/webside: Arctic Circle Classic (acc-classic.com)

I tillegg til vinneren, var Spiren (spirenett.no) Helgelandskraft (vakkervannkraft.no) de nominerte.

Beste publikasjon: Smeltedigelen

Øvrige nominerte var Horisont Helgeland og Nordland Teater/Clockwork Orange.

Beste logo/vignett: Kraft Dansekompani

Logoene til Campus Helgeland og Åarjelhsaemien Teater var også nominert.

Du kan lese mer om Gallaria-vinnerne lørdagsutgaven av Rana Blad i papir- og e-avisformat. E-avisutgaven kan du kjøpe her