Gir kundene æren for servicepris

Kim Rainer Løkås takker kundene for at Coop Prix Åga vant Serviceprisen,

Kim Rainer Løkås takker kundene for at Coop Prix Åga vant Serviceprisen, Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Coop Prix Åga makter å gi folk service mens de handler melk, brød, smør og ost.

DEL

Nærbutikken i Åga så det som en seier å bli nominert til Serviceprisen under Gallaria. At det skulle ende med seier hadde ikke butikksjef Kim Rainer Løkås drømt om. Han ble nesten stum da han skulle holde takketalen.

– Prisene på dagligvarer er nesten lik mellom de ulike kjedene. Det som gjør at kundene velger oss må være servicen, sier Løkås.

Han leder en stab med åtte ansatte, som jobber ved en butikk en ikke bare kjører for bi. De som handler der har tatt et bevisst valg om å kjøpe maten sin der.

– De som bor i Åga passerer mange andre butikker på vei hjem fra jobb, men de kommer til oss. Snart blir det kakefest for kundene, sier han.

Løkås røper at etter nominasjonen til serviceprise ble kjent har det kommet nye kunder innom.

Tydeligvis har folk i andre bydeler blitt nysgjerrige på oss, sier han.

Den gjeveprisen skal få en sentral plass i butikken, slik at kundene kan se den.

Direktør Per B. Brochmann i Coop Helgeland er kjempestolt over at det ble en pris for beste service til hans ansatte ved Coop Prix Åga.

Artikkeltags