Gå til sidens hovedinnhold

Markedsfører hele Helgeland i nye brosjyrer: – Turistene bryr seg ikke om kommunegrensene

Artikkelen er over 3 år gammel

Helgeland Reiseliv har gitt ut sin nye reiseguide for 2018. Nytt i år er at brosjyren tar for seg Helgeland som helhet framfor å deles opp i de ulike kommunene sitt tilbud.

[Helgelendingen] – Vi vil gjøre det mer oversiktlig og enkelt for turistene, de bryr seg ikke om kommunegrensene. Om man for eksempel skal på en vandreferie reiser man kanskje rundt omkring fra kyst til innland, sier Guro Larsen Brown, markedssjef Helgeland Reiseliv.

Mens tidligere reiseguider har vært delt inn i de ulike kommunene og tilbudene man kan finne der, er årets reiseguide delt opp i ulike temaer og hvor man kan finne tilbudene. Blant annet har man temaer som «med ryggsekk i Helgelandsnaturen», «røft og tøft», «smaken av Helgeland» og øyhopping med både kajakk og sykkel.

 

– Tanken er å få fram hovedattraksjonene for Helgeland, å sette opplevelsene i fokus. Vi har også lagt inn et nytt kart over to sider. Alle produktene og opplevelsene har koordinater slik at man enkelt kan finne dem igjen i kartet. Så det er fortsatt lett å finne ut hvor på Helgeland de ulike tingene er, sier Guro Larsen Brown.

 

På Helgeland Reiseliv sine nettsider kan du bla gjennom hele reiseguiden

Kommentarer til denne saken