Her er den nye logoen

Morten Johansen - Logo Campus Helgeland

Morten Johansen - Logo Campus Helgeland Foto:

Artikkelen er over 5 år gammel

23-årig student danket ut flere proffe byråer. Se video og få en nærmere titt på logoen her!

DEL

Det er 23 år gamle Morten Johansen som studerer grafisk design på Westerdals reklameskole i Oslo, som står bak den nye logoen til Campus Helgeland.

Johansen, som opprinnelig er fra Mo i Rana, er overveldet over å bli valgt ut av 88 bidrag fra 44 aktører.

- Det er ganske rart, og det har ikke helt gått opp for meg enda at min logo skal pryde den kanskje viktigste bedriften i Rana, sier Johansen.

Det er en jury bestående av Torbjørn Aag fra Kunnskapsparken Helgeland, studiestedsleder ved Universitetet i Nordland Kjell Jacobsen, konsulent Inngun Høgset fra Høgskolen i Nesna, infosjef i Rana kommune Geir Gisnås og Trine Lise Berg fra medier- og kommunikasjon på Polarsirkelen Videregående avdeling Mjølan, samt to av hennes tredjeårselever, som har valgt ut Johansens logo blant bidragene.

Logoene har vært vurdert anonymt for å sikre at bekjentskap ikke skulle være en fordel.

- Det var et overveldende flertall for denne logoen. Da vi satte oss ned sammen og skulle vurdere fra en til tre, trengte vi egentlig ingen to og tre fordi eneren var så klar. Da vi så gjennom forslagene var det denne alle stoppet opp ved, skryter Kjell Jacobsen.

Les mer om den nye logoen, samt et helt nytt studie på Campus Helgeland i morgendagens papirutgave.

Artikkeltags