Gå til sidens hovedinnhold

Slik skal de lokke turistene til Helgeland

Artikkelen er over 4 år gammel

[Helgelendingen] Helgeland Reiseliv har i sommer produsert 3 filmer som skal skape økt reiselyst til Helgeland. Den første filmen er en «Road Movie» som dekker store deler av regionen og byr på en reise på Helgeland med besøk til blant andre Sjøgata i Mosjøen, Vega Verdensarv, Torghatten i Brønnøysund, Okstindan og Rabothytta i Hemnes, Polarsirkelen og Svartisen, De syv søstre i Alstahaug og Lovund.

- Vi har har hatt fokus på å bruke lokalt filmselskap og lokale modeller og målet har vært å synliggjøre noe av det som Helgeland kan tilby; komme tett på spektakulær natur, unike naturfenomener, den gode opplevelsen, stillhet og ro, kultur og lokale matopplevelser. I tillegg formidler filmen populære aktiviteter som sykkel, kajakk, vandring og ribtur, sier markedssjef Guro Larsen Brown i en pressemelding.

Målgruppen for filmen er voksne, aktive par.

Kommentarer til denne saken