Per har grunn til å smile etter landsomfattende undersøkelse som viser at Coop har det beste omdømmet

FORNØYD: Per B. Brochmann er svært fornøyd med undersøkelsen. Foto: Arne Forbord

FORNØYD: Per B. Brochmann er svært fornøyd med undersøkelsen. Foto: Arne Forbord

Artikkelen er over 1 år gammel

Coop går til topps i Ipsos omdømmeundersøkelse av de største selskapene i Norge.

DEL

– Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Egne målinger viser at kundetilfredsheten for flere av våre kjeder aldri har vært høyere, og det er svært hyggelig å få dette bekreftet i en så viktig og omfattende undersøkelse, sier Per B. Brochmann,administrerende direktør i Coop Helgeland SA i en pressemelding.

84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Coop går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet som toppet i fjor.

Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år.

– Vi passerer 1,7 medeiere i år, og yngre kunder utgjør en stadig større andelen av våre medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes eid aktør med likhetstrekk til delingsøkonomien, sier Brochmann.

Undersøkelsen har vært gjennomført i 27 år på rad og 96 store virksomheter er målt i årets undersøkelse.

Artikkeltags