Ravn trodde nesten ikke sine egne øyne da hun fikk ei regning og ble krevd 434 kroner fra Stokke Tannhelseklinikk for ikke å ha møtt til sin avtalte tannlegetime.

For da hun etter planen skulle ha sittet i tannlegestolen, satt hun på Rana sykehus med brukket fot. Og foten brakk hun på vei til tannlegen.

– Jeg var litt seint ut til tannlegetimen min og hadde det derfor litt småtravelt da jeg sprang av gårde ned trappa fra jobb. Det gikk galt og jeg snublet og skada foten min stygt, forteller Anita H. Ravn og legger til at midt oppe i det hele fikk hun en kollega umiddelbart til å ringe tannhelseklinikken med beskjed om at hun var forhindret fra å møte til timen.

Så i stedet for å havne i tannlegestolen som planlagt havnet Ravn etter hvert på sykehuset hvor hun etter å ha vært i røntgen ble utstyrt med gips, krykker og sykemelding.

– Da jeg fikk regninga trodde jeg det hele måtte bero på en gedigen misforståelse, så jeg ventet litt med å gi tannhelseklinikken ei tilbakemelding. Da jeg tok kontakt med dem fikk jeg imidlertid klar beskjed om at dette ikke var en misforståelse og at jeg måtte betale regninga, sier Ravn som synes dette er ei utrolig dårlig kundebehandling.

Les hele saken i Rana Blads papir- eller PDF-utgave tirsdag.