Obs Mo i Rana vant prisen for flest lojale kunder i 2018

Coop Obs Z Event ©Kilian Munch

Coop Obs Z Event ©Kilian Munch Foto:

DEL

Under årets store Kick off for landets Obs-varehus ble det klart at det var Obs Mo i Rana som stakk av gårde med den høythengende prisen for flest lojale kunder, står det i en pressemelding fra konsernet.

Obs Mo i Rana vant med sin imponerende score på 75,2 % lojale kunder i 2018. Varehussjef Kenneth Bakksjø tok imot prisen på scenen sammen med en stor gruppe medarbeidere som sammen hadde tatt turen til Lillestrøm og Thon Hotel Arena.

- En allerede flott festaften med kolleger fra hele landet ble kronet med stor jubel da vi så vårt varehus komme opp på storskjermen som vinner av prisen. Hemmeligheten bak et godt varehus er å sørge for flest mulig lojale kunder som kommer tilbake til oss hver gang de skal handle. Derfor henger denne prisen litt ekstra høyt. Æren for dette har våre 70 ansatte i Obs Mo i Rana. Det er de som har skapt denne unike lojaliteten mellom våre kunder og varehuset med sitt humør, engasjement og service i hverdagen, sier Kenneth Bakksjø, varehussjef i Obs Mo i Rana.

Hver uke sendes det ut spørreskjema til de som handler for over ett visst beløp i Coops butikker, der blant annet andelen lojale kunder måles. Obs Mo i Rana vant prisen for flest lojale kunder gjennom slike løpende kundemålinger.

Andelen lojale kunder på 75,2 prosent er en forbedring på 2,3 prosentpoeng sammenliknet med 2017. Varehuset har i flere år hevdet seg i toppen for kundelojalitet og ble kåret til Årets Varehus så sent som i 2017.
Det var ikke bare kundelojaliteten som økte for Obs Mo i Rana i 2018. Også den totale omsetningen gikk opp med 1,5 prosent målt mot 2017. I tillegg til en økning i salget av dagligvarer var omsetningsveksten drevet av kategoriene Bolig & Leker (+5,6) samt Sport & Fritid (+3,8).

- Vi er veldig stolte av den veksten vi kunne vise til i 2018. Og ekstra hyggelig er det å se at vi opplever vekst i så mange ulike varekategorier. Dette viser oss at kundene er glade for Obs sitt konsept hvor de kan kombinere handel av dagligvarer med å plukke opp andre ting som trengs til familien og hjemmet, forteller Bakksjø, i pressemeldingen.

Den totale omsetningen for Obs Mo i Rana endte på drøye 215 millioner. Dette er en økning på omtrent 3 millioner fra året før.

Artikkeltags