I ni år har de hatt de mest fornøyde bredbåndskundene. Nå har de også de mest fornøyde tv-kundene

Avdelingsleder Laila Remmen (t.v.), Bård Almli og Odd Gunnar Moe er blant de fornøyde ansatte hos Signal Bredbånd på Mo. De har også hovedkontor i Bodø med lokalkontor i Tromsø, Narvik, Mosjøen og Brønnøysund i tillegg til Mo i Rana, og kundesenter på Fauske. Foto: Gøran O. Pedersen

Avdelingsleder Laila Remmen (t.v.), Bård Almli og Odd Gunnar Moe er blant de fornøyde ansatte hos Signal Bredbånd på Mo. De har også hovedkontor i Bodø med lokalkontor i Tromsø, Narvik, Mosjøen og Brønnøysund i tillegg til Mo i Rana, og kundesenter på Fauske. Foto: Gøran O. Pedersen

Artikkelen er over 1 år gammel

For niende året på rad har Signal og Altibox de mest fornøyde bredbåndskundene, nå har de også de mest fornøyde tv-kundene.

DEL

Altibox-partnerskapet gjør et byks i nasjonale målinger, og har nå de mest fornøyde tv-kundene i Norge. I ni år på rad har de hatt de mest tilfreds bredbåndskundene. Nå gjør de et byks på 3,5 poeng i tv-kategorien sammenlignet med i fjor, og ender opp helt på topp foran RiksTV og Canal Digital Satellitt.

– Vi i Signal er stolte av at vi sammen med Altibox får denne tilbakemeldingen fra kundene. Kundenes tillit er vesentlig for oss. Vi er langt fra perfekte, men vi gjør så godt vi kan hver eneste dag. Vi er veldig stolte av at den nye tv-løsningen til Altibox er blitt så godt tatt imot av våre kunder, sier salg- og markedsdirektør Inge Steensen hos Signal Bredbånd AS i en pressemelding.

2.400 nordmenn har svart på spørsmålene i undersøkelsen om bredbånd og tv i privat- og bedriftsmarkedet av det uavhengige analysebyrået EPSI Norge.

Altibox leverer tjenester til Signal og en rekke andre lokale leverandører som blir målt av kundene i denne undersøkelsen. I år ga Altibox-kundene en score på 70 poeng på tv, 67,9 poeng på bredbånd og 73,1 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet, og sendte dermed partnerskapet til topps i samtlige kategorier.

– Altibox har lyktes godt med å videreutvikle sin tv-løsning i løpet av det siste året, og tilbyr nå den mest populære tjenesten. Stabiliteten og brukervennligheten er god, og poengsummen på 70 er blant de beste som er målt innen tv-distribusjon, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge i pressemeldingen.

Altibox gjør et byks på 3,5 poeng i tv-kategorien sammenlignet med i 2017, og ender opp helt på topp foran RiksTV og Canal Digital Satellitt. Gjennomsnittlig poengscore på kundetilfredshet for tv-tilbyderne er 65,1, mens Altibox får 70 poeng.

Også innen bredbånd levert til bedriftskunder er det Altibox-partnerne som har aller høyest kundetilfredshet. Gjennomsnittet er 68,3 poeng, mens Altibox går opp 1,2 poeng fra 2017 og får en score på 73,1. «Øvrige bredbåndsleverandører» og Broadnet ender på plassene bak.

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2018:
1. Altibox: 67,9
2. Telenor: 66,7
3. Canal Digital: 65,3
4. Øvrige leverandører: 61,4
5. Get: 61,1
Bransjesnitt: 64,8

EPSI, kundetilfredshet digital-tv privatmarkedet 2018:
1. Altibox: 70,0
2. RiksTV: 66,7
3. Canal Digital Satellitt: 65,4
4. Canal Digital Kabel: 64,0
5. Viasat: 63,6
6. Get: 62,1
Bransjesnitt: 65,1

EPSI, kundetilfredshet bredbånd bedriftsmarkedet 2019:
1. Altibox: 73,1
2. Øvrige bredbåndsaktører: 70,7
3. Broadnet: 69,4
4. Telenor: 65,5
Bransjesnitt: 68,3

Artikkeltags