Kahoot! og DragonBox slår seg sammen

Åsmund Furuseth i Kahoot! og Jean-Baptiste Huynh fra DragonBox ser fram til sammenslåing.

Åsmund Furuseth i Kahoot! og Jean-Baptiste Huynh fra DragonBox ser fram til sammenslåing. Foto:

Kahoot! og DragonBox slår seg sammen, og vil tilby engasjerende læringsopplevelser i matematikk til hele verden.

DEL

Kahoot!, den globale læringsplattformen, har kunngjort at de har kjøpt DragonBox, det prisbelønte læringsstudioet bak den populære serien av spillbasert læring innen matematikk.

Sammen vil de to læringsplattformene skape en engasjerende læringsopplevelse med DragonBox’ matematikk-univers og Kahoot! s hundrevis av millioner brukere over hele verden.

– Vi er veldig glade for at DragonBox vil skape framtidens læringsopplevelse sammen med oss, og gjøre læring til en fantastisk opplevelse for barn, lærere og foreldre over hele verden. Matematikk er det desidert mest populære emnet på vår læringsplattform, hvor DragonBox vil tilføre en enorm verdi til våre brukere, sier Åsmund Furuseth, adm.dir. og medgründer av Kahoot! i en pressemelding.

Norske DragonBox, som står bak den prisbelønte DragonBox-serien av læringsapper innen matematikk, lanserte sin første algebra-app i 2012 og utvidet sitt tilbud ytterligere med mattepensum for skoler i 2017.

DragonBox-appene er enormt populære blant barn, foreldre, lærere og skoler, med millioner av brukere i mange land verden over.

– Fra dag én har vi gjort læring av matematikk mer moro og engasjerende for barn. Sammen med Kahoot! vil vi nå gjøre det mulig for elever, lærere og foreldre over hele verden og få en helt unik læringsopplevelse i matematikk, sier Jean-Baptiste Huynh, mattelærer, adm.dir. og medgründer av DragonBox.

Kahoot! s visjon er å bygge verdens største læringssamfunn ved å koble lærere, elever, foreldre og organisasjoner sammen med førsteklasses læringsopplevelser.

Kahoot!

  • En spillbasert læringsplattform som gjør det enkelt å lage, dele og spille engasjerende læringsspill eller trivia quiz på få minutter.
  • Kahoot! er omfavnet av lærere, elsket av studenter og verdsatt av organisasjoner.
  • I 2018 hadde Kahoot! over en milliard spillere i mer enn 200 land.
  • Kahoot!s visjon er å gjøre læring engasjerende og gøy, med målet om å bygge den ledende læringsplattformen i verden med førsteklasses innhold.
  • Selskapet ble etablert i 2013 og har kontorer i Oslo, London og USA.

DragonBox

  • En prisbelønt spillstudio som har som misjon å styrke og inspirere barn til å utforske og gjøre læring av matematikk fantastisk.
  • I 2012 ble DragonBox sitt første spill en umiddelbar suksess, og spesialister omfavnet det som en revolusjonerende ny måte å lære matte på.
  • Siden da har DragonBox apps blitt kjøpt og brukt millioner av ganger rundt om i hele verden.
  • Med mål om å gjøre matematikk fantastisk, har selskapet lansert DragonBox School, et nyskapende mattepensum for grunnskolen.
  • DragonBox har i dag kontorer i Oslo, Paris og Helsinki.

Artikkeltags