– Tilreisende får ikke se det beste Mo i Rana har å by på, sier Cecilie Nordvik, prosjektleder innen reiseliv og destinasjonsutvikling i Rana Utvikling.

– Når du søker opp restauranter, opplevelser eller aktiviteter så vil du som regel havne på Google eller Tripadvisor. For å vise oss frem på vårt beste håper jeg at alle kan bidra, sier hun i ei pressemelding.

Nordvik ønsker seg en digital dugnad der ranævringer forteller om, legger igjen anmeldelser og legger ut bilder av sine favorittplasser. Det gjelder spesielt å legge inn bilder og informasjon om naturopplevelser som for eksempel Klokkerhagen, Sjøfronten og Moholmen.

Nordvik roser de de mange instagrambrukerne som tar bilder av stort og smått i vår region.

– Søker du opp Mo i Rana, Marmorslottet eller Klokkerhagen på Instagram får du opp masse fantastiske bilder, sier Nordvik. Vi trenger flere av disse på Tripadvisor for å synliggjøre Mo i Rana som reisemål, sier Nordvik videre i meldinga.