Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bo ved fjordkanten

Annonse fra Privatmegleren Mo i Rana

Av 36 leiligheter er 23 solgt i Havmannen borettslag. Her får du i pose og sekk, enten du vil spasere til byen eller til båtlivet innerst i Ranfjorden.

Her har du kun fem minutters spasertur til byen, men får muligheten til å bo rett ved fjordkanten. Av 36 andelsleiligheter er nå 23 solgt. Ettersom prosjektet allerede er startet, blir det innflytting om cirka ett år. Dermed blir ventetiden langt ifra like lang som ved andre nybygg.

- Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet! Det er den største årsaken til at folk kjøper her. Leilighetene ligger meget sentralt i sentrum med nærhet til fjorden, forteller Gisle Kallestad i Privatmegleren Mo i Rana.

Store vinduer gir mye lys og en fantastisk utsikt til Ranfjorden.

Lokalt forankret

Videre legger eiendomsmegleren til at dette er plassbygd og ikke moduler, noe som øker populariteten hos lokalbefolkningen. Og prosjektet er godt forankret lokalt med lokale utbyggere, lokal arkitekt, konsulenter og lokale entreprenører uten bruk av boligmoduler.

Det var i 1988 at utfyllingen av Søndre felt startet. Dette er i dag blitt et urbant og meget attraktivt boligområde. Området har en flott beliggenhet mot fjorden og alt av service- tilbud i umiddelbar nærhet. Her er det med andre ord lagt til rette for et godt liv – det er du som bestemmer!

Flotte uteområder er med på å skape et godt nabolag.

Hvorfor velge nybygg?

Trenger du enda noen flere grunner til å velge en andelsleilighet i Havmannen borettslag, kan du ta en avsjekk med listen under:

  • Alt er nytt – her har ingen bodd før deg! Boligen er oppført etter de nyeste byggestandardene og krav til innemiljø. Er du med i en tidlig fase, kan du også sette ditt eget særpreg ved valg av løsninger og standard! I tillegg til fem års reklamasjonsrett, blir det en gjennomgang av boligen etter ett år!
  • Boligene selges til faste priser – så her slipper du hektiske budrunder. Det er også lave omkostninger ved å kjøpe en ny bolig, kontra en brukt bolig. Når alt er nytt, slipper du kostnader til renovering på lang, lang tid. Nye leiligheter har bedre isolasjon som igjen gir bedre miljø og lavere energikostnader. Kjøper du ny bolig, har du god tid til å planlegge flyttingen og salg av din egen bolig!
  • Forandring fryder – det å få et enklere liv. Et nytt miljø. Her blir du kjent med nye mennesker som alle skal bo i noe nytt og skape et trivelig bomiljø.
Åpen kjøkkenløsning gir en fin ramme til både leiligheten og middagsselskapet.

Er du interessert i å vite mer om Havmannen borettslag? Ta kontakt med:

Privatmegleren Mo i Rana

Nordahl Griegs gt. 13
8622 Mo i Rana

Eiendomsmegler MNEF

Jørgen Sjøhagen
+47 90 73 40 55
E-post: jsj@privatmegleren.no

Megler MNEF

Gisle Kallestad
+47 95 06 01 10
E-post: gk@privatmegleren.no

Redaksjonen i Rana Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet