Annonsørinnhold i samarbeid med

Hva er dette?

 
 

– Solgte 27 tonn flis på en dag

Kjente ansikter, lokal markedsføring og det lille ekstra. Næstby Trevare har en klar strategi, og samarbeidet med Helgelendingen og Helgelendingen Kommunikasjon (H.Kom.) har vært produktivt.

Annonsørinnhold i samarbeid med

– Blant delikat kjøkkeninnredning med design av ypperste klasse og fliser i alle farger og fasonger, har vi i Næstby Trevare all grunn til å smile bredt, sier butikksjef Kim Sommer. 

– Åpningen av ny kjøkkenutstilling og fliseutstilling har vært en formidabel suksess med 3-400 besøkende. Jeg tror det er en kobling mellom åpningen og markedsføringen vi har hatt; flere har lagt merke til det som skjer og vi har nådd målgruppen vår, forteller han.

Under åpningen av kjøkkenutstillingen på nyåret ble det lagt et løp for annonsering med både video, bilder, annonser i avis og på nett. I tillegg har H. Kom. drevet deler av Næstbys kanaler på sosiale medier. På åpningsdagen for flisutstillingen ble det solgt 27 tonn flis og det ble omsatt for rundt 650 000 kroner. 

Jeg tror mange undervurderer papiravisen

Kim Sommer, butikksjef

Lokale ansikter

– Jeg tror mange undervurderer papiravisen. De store sentrale kampanjene føler vi ikke fungerer like godt som de vi har lokalt. Vi trenger en lokal vri og har brukt oss selv aktivt i markedsføringen. Det ser vi at fungerer. Når kundene ser lokale ansikter de kjenner igjen, tror vi det skaper en kobling med Næstby Trevare, mener Sommer.

– Helgelendingen har styrt mesteparten av markedsføringen. Det synes vi er veldig greit, for da har vi kunnet frigjort tid til andre ting. Dette samarbeidet har fungert meget godt, avslutter Sommer entusiastisk.

Del artikkelen på Facebook