Annonsørinnhold i samarbeid med

Hva er dette?

 
 

Trenger du en markedsplan?

Vil du ha mest mulig ut av markedsbudsjettet ditt? Mangler du struktur i din markedsføring? Blir det mange tilfeldige stunt? Cecilie rydder opp!

Annonsørinnhold i samarbeid med

Alle vil at bedriften skal gå godt, og man vil gjerne synes i markedet. Ofte vet man ikke helt hvordan, og markedsføringen kan bli litt tilfeldig. Det kan føles som en uoverkommelig oppgave å få satt opp en helhetlig markedsstrategi med påfølgende aktivitetsplan. Markedet i dag er i stadig forandring, og forandringen skjer i et økende tempo. Å følge med på alt er en heltidsjobb. Heldigvis finnes det folk som har akkurat dette som sin jobb, slik at du kan konsentrere deg om din. 

Min største motivasjon er å hjelpe andre til å lykkes

Cecilie Nordvik (42) i markedsavdelinga i Rana Blad er en slik person. Hun er ekspert innen strategisk medierådgivning, og har lang erfaring og høy kompetanse på området. Hun er utdannet innen markedsføring, reiselivsledelse, økonomi og internasjonal business, og hun har bred arbeidserfaring. Cecilie har jobbet innen bygg og anlegg, oljebransjen og med reiselivsutvikling, med hovedvekt på markedsføring. Blant annet har hun jobbet som markedssjef i Visit Bodø.


 

Da Cecilie og samboeren fikk Aksel (2) kom hjemlengselen, og hun ville tilbake til Mo i Rana hvor hun har sin familie. Nå har hun vært hos Rana Blad siden i november i fjor.

- Jeg var klar for å flytte tilbake. Byen vår har en positiv utvikling, et ønske om at ting skal skje. Det er utrolig spennende å få være med på det. Her hos oss i Rana Blad er det en vilje til å utvikle seg og å prøve ut nye ting, og det er utrolig artig å få jobbe med så mange flinke folk på Mo. Min største motivasjon er å hjelpe andre til å lykkes, sier Cecilie. 

 


Hvordan vi jobber

Når du benytter deg av kompetansen til Cecilie og oss andre i Rana Blad marked tar vi først et oppstartsmøte hvor vi i samarbeid ser på hvordan det jobbes i dag. Deretter tar vi en gjennomgang av målgrupper, målsetning, markedskanaler og hvordan bedriften din ønsker å fremstå. Vi utarbeider så en markedsstrategi og deretter en aktivitetsplan.

Mange prioriterer ikke markedsføring godt nok. Det ikke mange tenker på, er at det er viktig å investere i en markedsplan mens bedriften går godt. Da har du råd, du har bedre tid og alt blir så mye enklere dersom man kommer inn i en nedgangsperiode. Jo før jo bedre. La oss hjelpe deg opp og fram!

Hvordan jobbe smartere med markedsføring:

1. Historiefortelling er kjernen i markedsføringen, uansett om historiene er fortalt i en annonse, på egne hjemmesider, i sosiale medier eller annen digital eller trykt media. Hva er vi egentlig – og hva er det vi ønsker å oppnå? Hvis bedriften klarer å formulere og uttrykke det på en tydelig, troverdig og engasjerende måte har man et meget godt utgangspunkt for videre markedsplanlegging.

2. God kjennskap til markedet. Hvordan møter vi målgruppens ønsker og behov? Hvordan utvikler vi produktet/tilbudet for å møte endringer i markedet på en effektiv måte?

3. Gjør en grundig vurdering om hvilken kanal du når målgruppen din best og med hvilket budskap.

4. Jobb strukturert over året og lag en årlig aktivitetsplan som er dynamisk; da det skjer endringer i omgivelsene og spesielt innen digital markedsføring kontinuerlig.

5. Det er viktig å måle resultatene av investeringen. Vi i Rana Blad og Amedia har veldig gode rapporterings- og analysesystemer.

Del artikkelen på Facebook